Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլի ավարտից հետո Իրանի գլխավոր բանակցող, արտգործնախարար Աբբա Արաղչին հայտարարել է, որ «դա բանակցությունների ամենապրոֆեսիոնալ փուլերից մեկն էր»։ «Մենք անսասան ենք մեր դիրքորոշումներում։ Ամերիկյան կողմն այժմ հստակ պատկերացում ունի Իրանի դիրքորոշման վերաբերյալ»,- շեշտել է նա։               
 

«Որ օրը շատ գոհ լինենք մեզնից, այդ օրը կարելի է «Ոսկե ծիրանը» փակել»

«Որ օրը շատ գոհ լինենք մեզնից, այդ օրը կարելի է «Ոսկե ծիրանը» փակել»
14.07.2017 | 10:09

«Իրատեսի» հյուրը Երևանի «Ոսկե ծիրան» միջազգային կինոփառատոնի ծրագրերի տնօրեն ՄԻՔԱՅԵԼ ՍՏԱՄԲՈԼՑՅԱՆՆ է:

«ԱՐՎԵՍՏԸ ԲՈԼՈՐԸ ՉԷ, ՈՐ ՀԱՍԿԱՆՈՒՄ ԵՆ, ՇԱՏԵՐՆ ԱՐՎԵՍՏԻՑ ՊԱՐԶԱՊԵՍ ՀԱՃՈՒՅՔ ԵՆ ՍՏԱՆՈՒՄ»


-Պարոն Ստամբոլցյան, «Ոսկե ծիրանը» ոչ միայն իր շուրջն է համախմբել կինոյի ոլորտի մասնագետներին, այլև հանդիսատեսի ստվար լսարան է ձևավորել: Չե՞ք կարծում, որ այս զանգվածի մեջ կան նաև այնպիսի մարդիկ, որոնք փառատոնի՝ տարեցտարի աճող հեղինակությանը տուրք տալու, պարզապես մոդայիկ երևալու մտայնությամբ են հայտնվում կինոդահլիճներում կամ փառատոնային բազմազան միջոցառումներին:
-Շատ լավ է, եթե նման բանն է դառնում մոդա: Դա նշանակում է, որ «Ոսկե ծիրան» կինոփառատոնը կամաց-կամաց ճաշակ է դաստիարակում, հանդիսատես է ձևավորում: Վերջին հաշվով, արվեստը բոլորը չէ, որ հասկանում են, շատերն արվեստից պարզապես հաճույք են ստանում: Իսկ եթե ինչ-որ բան արվեստում հավանում են, հետագայում սկսում են նաև մտածել իրենց հավանած երևույթի շուրջ: ՈՒրեմն, դա արդեն ինչ-որ բան տալիս է այդ մարդկանց: Չեմ կարծում, որ «Ոսկե ծիրանով» հետաքրքրվելը միայն մոդային տուրք տալով է պայմանավորված: Մոդան անցողիկ բան է, իսկ արվեստին մերձենալը, դրանով հետաքրքրվելը շատ ավելի լուրջ բան են:

«ՈՐՈՇ ՖԻԼՄԵՐԻ ԴԵՊՔՈՒՄ ԸՆՏՐՈՒԹՅՈՒՆԸ ԿԱՏԱՐՎԵԼ Է ՄԵԿ ՁԱՅՆԻ ՏԱՐԲԵՐՈՒԹՅԱՄԲ»


-Այս տարի ստացել եք մոտ 1100 հայտ 96 երկրից, որոնցից մրցութային և արտամրցութային ծրագրերում ներառել եք ավելի քան 100 ֆիլմ: Լրատվադաշտի ներկայացուցիչների համար կազմակերպված նախնական կինոցուցադրություններից հետո գոնե ինձ համար պարզ դարձավ, որ Միջազգային խաղարկային ֆիլմերի ցանկից առնվազն վեց-յոթ ֆիլմ կարող է դասվել մրցանակի հավակնորդների թվին: Եթե նախորդ տարիներին մեկ-երկու ֆիլմ էր արժանանում համընդհանուր համակրանքի, այս տարի դժվարանում էինք նախապատվությունը տալ այս կամ այն ֆիլմին, որովհետև բոլորն էին հաջողված՝ իրենց ասելիքով, մատուցման ձևով, դերասանական խաղով, ռեժիսորական, օպերատորական աշխատանքով: Հետաքրքիր է իմանալ, թե ինչ ֆիլմեր են մնացել ընտրությունից դուրս. դրանք շա՞տ թույլ ֆիլմեր են եղել, թե՞ պարզապես դժվար է եղել դիմանալ մրցակցությանը:
-Մի մասը, իհարկե, թույլ ֆիլմեր էին և միանգամից էին դեն նետվում: Բայց կային և այնպիսիները, որ կարող էին մրցակցել ընտրվածների հետ: Պարզապես մանրամասնորեն քննարկում էինք հանձնաժողովում բոլոր լավ ֆիլմերը, մտածում, թե դրանցից որը պետք է վերցնենք փառատոնային ծրագրում, որը՝ ոչ: Երբեմն կարծիքները, հակասական մոտեցումներն այնքան շատ են եղել, որ որոշ ֆիլմերի դեպքում ընտրությունը կատարվել է մեկ ձայնի տարբերությամբ:
-Ի՞նչ եք կարծում, այս տարվա մրցութային ժյուրիի համար ավելի դժվա՞ր է լինելու ընտրության խնդիրը, քան նախորդ տարիներին:
-Իսկապես, այս տարի շատ ծանր է լինելու ժյուրիի աշխատանքը: Ամեն տարի էլ ես զգում եմ, որ նրանց համար դժվար է լինում ինչ-որ բան ընտրելը և մյուսներից գերադասելը: Դա խոսում է այն մասին, որ «Ոսկե ծիրանի» կազմած ծրագիրը վատը չէ: Համենայն դեպս, փառատոնային ցանկում ընդգրկվում են իրենց գեղարվեստական մակարդակով համարժեք ֆիլմեր, և դրանց գնահատական տալը բավական բարդ է լինում ժյուրիի անդամների համար:

«ՀԱՅԵԼՈՒՆ ՆԱՅԵԼԻՍ ԱՄԵՆ ԱՆԳԱՄ ՉԷ, ՈՐ ԻՆՔԴ ՔԵԶ ԴՈՒՐ ԵՍ ԳԱԼԻՍ. ԱՅԴ ԴԵՊՔՈՒՄ ՀԱՅԵԼԻՆ ՄԵՂԱՎՈՐ ՉԷ»


-14-րդ «Ոսկե ծիրանը» իր շուրջն է համախմբել աշխարհի լավագույն ժամանակակից ռեժիսորներին՝ Հյու Հադսոնին, Յուջին Քորին, Սիռո Գեռային, Ալեքսեյ Ֆեդորչենկոյին, Էլդիկո Էնյեդիին, Թոմ Ֆասարդին, Միքելանջելո Մեսսինային, այլոց, ինչպես և անդրադառնում է համաշխարհային կինոյի դասականներին՝ Ժան-Պիեռ Մելվիլին, Անջեյ Վայդային: Համառոտ կբնութագրե՞ք նրանց և փառատոնի ծրագրում ընդգրկված նրանց ֆիլմերը:
-Դասականներն արդեն վաղուց բնութագրված ու արժևորված են, ընդամենը պետք է գալ, դիտել ու հաճույք ստանալ այդ ֆիլմերից: Իսկ այն մարդիկ, ովքեր այսօր են ստեղծում իրենց կինոն և ովքեր կհյուրընկալվեն մեր փառատոնին, ինչպես, օրինակ, Էլդիկո Էնյեդին, Սիռո Գեռան, այն ռեժիսորներն են, որոնք շատ մեծ ներուժ և տաղանդ ունեն, նշանավոր փառատոներում բարձր մրցանակներ են շահում մշտապես, հանդիսատեսի սիրտն են շահում: Սրանք այն ռեժիսորներն են, որոնցից սպասելիքներ ունենք, վերջին հաշվով: Ռեժիսորներ են, որոնք սպառված չեն, որոնք ներկայում շարունակում են աշխատել, և մարդիկ մեծ հետաքրքրությամբ սպասում են նրանց նոր գործերին:
-Շառլ Ազնավուրի հրապարակում երեք աստղ է ավելացել, նաև այս կինոգործիչներին ներկայացնող ֆիլմեր են նկարվել՝ ի տարբերություն նախորդ տարիների, երբ մեծարումը այդ մարդկանց կինոստեղծագործությունների ցուցադրությամբ էր կայանում: Սա հեռանկար խոստացող ավանդո՞ւյթ է:
-Ոչ, չեմ կարծում, թե սա ավանդույթի հետ կարելի է կապել: Բանն այն է, որ մենք յուրաքանչյուր հինգ տարին մեկ անդրադառնում ենք հայ կինոգործիչների հոբելյաններին և «Ոսկե ծիրանի» ընթացքում ցուցադրում նրանց ֆիլմերը: Իհարկե, ընտրում ենք լավագույն ֆիլմերը, և դրանք արդեն ցուցադրվել են մի քանի անգամ: Բացի այդ, ոչ միայն «Ոսկե ծիրանի» օրերին, այլև տարվա ընթացքում բավական հաճախ մարդիկ տեսնում են այդ ֆիլմերը հեռուստատեսությամբ և արդեն անգիր գիտեն դրանցից շատերը: Այդ պատճառով էլ փորձեցինք խուսափել կրկնությունից և ցուցադրել նոր ֆիլմեր, որոնք ոչ թե նրանց ստեղծածներն են, այլ պատմում են նրանց մասին: Կարծում եմ, որ սա ավելի հետաքրքիր կլինի հանդիսատեսի համար:
-«Ոսկե ծիրանի» ֆիլմացանկն ընտրելիս խուսափո՞ւմ եք այն ֆիլմերից, որոնք բացասաբար են ներկայացնում մեզ՝ հայերիս:
-Կարծում եմ, որ մենք մի քիչ հանդուրժող պետք է լինենք և ինքներս մեզ կարողանանք նայել նաև կողմնակի հայացքով:
-Այսինքն, եթե մենք նույնիսկ այս կամ այն ֆիլմում ներկայացված չենք շահեկան լույսի ներքո, պետք է չխուսափե՞նք այդպիսի ֆիլմերը ցուցադրելուց ու ներկայացնելուց:
-Շահեկանությունը և ոչ շահեկանությունը այս դեպքում մեր սուբյեկտիվ կարծիքն է: Յուրաքանչյուրս կարող է համաձայն լինել կամ չլինել մատուցվող տեսակետին, ունենալ իր անձնական կարծիքը: Բոլորն էլ ձգտում են շատ գեղեցիկ երևալ, բայց հայելուն նայելիս ամեն անգամ չէ, որ ինքդ քեզ դուր ես գալիս. այդ դեպքում հայելին մեղավոր չէ:
-Արայիկ Խանջյանն առաջարկում է ֆիլմերի հայտ ներկայացնելու համար սահմանել ինչ-որ վճար: Ըստ նրա՝ դա և՛ կկանխի թույլ ֆիլմերի հոսքը կինոփառատոն ու կհեշտացնի ընտրություն կատարողների աշխատանքը, և՛ նյութական միջոցների ներհոսք կապահովի: Որպես «Ոսկե ծիրան» ՄԿՓ-ի համահիմնադիր՝ ինչպե՞ս եք վերաբերվում այս առաջարկությանը:
-Մեր գործընկերների մի մասը համաձայն է Արայիկի հետ, ես կտրականապես դեմ եմ:
-Ինչո՞ւ, Դուք ցանկանում եք, որ «Ոսկե ծիրանի» դաշտն առավել բաց ու հասանելի՞ լինի կինոգործիչների համար:
-Ես համարում եմ, որ այդպիսի իրավունք իրենց կարող են վերապահել բացառապես մեծ կինոփառատոները, ինչպիսիք են Կաննի, Բեռլինի, Վենետիկի կինոփառատոները: Նույնիսկ չգիտեմ՝ Լոկառնոյի կամ Ռոտերդամի կինոփառատոները վերցնո՞ւմ են գումար ֆիլմ ներկայացնելու համար, թե՞ ոչ: Օրինակ, ամերիկյան բոլոր մեծ ու փոքր փառատոները վերցնում են, բայց մենք Ամերիկա չենք, ուստի կարծում եմ, որ մեր գործը հեշտացնելու համար բոլորովին չարժե սահմանափակումներ դնել մարդկանց առաջ, առավել ևս՝ գումարային: Դա մեզ ոչինչ չի տա:
-Մտածում եք, որ այդ դեպքում կկրճատվի՞ «Ոսկե ծիրանին» մասնակցության հայտ ներկայացնողների թիվը:
-Կարծում եմ՝ կտրուկ կկրճատվի: Ես մտածում եմ, որ ինչ-որ վատ բան կա դրանում:

«ՍԿԶԲՈՒՄ` ՈԳԵՎՈՐՎԱԾ, ՎԵՐՋՈՒՄ` ՈՏՔԻ ՎՐԱ ՀԱԶԻՎ ԿԱՆԳՆԵԼՈՎ»


-Պարոն Ստամբոլցյան, Ձեր խոստովանությամբ` 14-րդ «Ոսկե ծիրանը» մի շարք մտահղացումներ հետաձգել է՝ դրանք հոբելյանական 15-րդում իրագործելու մտադրությամբ: Ինչ-որ շեշտակի փոփոխությունների՞ սպասենք հաջորդ փառատոնի ընթացքում:
-Եթե ողջ մնանք և համապատասխան ֆինանսավորում ունենանք` այո՛:
-Ի՞նչ տրամադրությամբ եք անցկացնում 14-րդ «Ոսկե ծիրանը»: Գիտեմ, որ աշխատանքային ծանր առօրյան բնորոշ է թե՛ կինոփառատոնի մեկնարկին նախորդած շաբաթներին, թե՛ բուն փառատոնայինին, հասկանալի է, որ շատ եք հոգնում, լարվում:
-Ամեն ինչ այնպես է, ինչպես նախորդ տարիներին. սկզբում՝ ոգևորված, վերջում՝ ոտքի վրա հազիվ կանգնելով:
-Իսկ ե՞րբ է գալիս կայացած հերթական փառատոնի արժևորման պահը: Ե՞րբ է նահանջում հոգնության, հուզական ընկալումների շրջանը և տրվում կինոփառատոնի սթափ գնահատականը՝ կազմակերպչի աչքով:
-Դժվարանում եմ ասել: Միշտ էլ ինչ-որ բաներ կան, որոնցից ես դժգոհ եմ լինում և համարում եմ, որ հաջորդ փառատոների ընթացքում դրանք պետք է շտկել, փոփոխել: Առհասարակ կարծում եմ՝ որ օրը շատ գոհ լինենք մեզնից, այդ օրը կարելի է «Ոսկե ծիրանը» փակել:
-Հուսանք, որ «Ոսկե ծիրանի» փակման մասին խոսակցությունները միայն խոսակցություններ են:
-Դա շատ ռեալ բան է, եթե «Ոսկե ծիրանը» ֆինանսավորում չունենա: Առանց գումարների՝ ի՞նչ փառատոն: Առանց այդ էլ մենք նվազագույն սահմանների մեջ ենք տեղավորվում: Եթե «Ոսկե ծիրանը» համեմատենք նույն կարգի այլ կինոփառատոների հետ, ֆինանսների մասով ամենածիծաղելի պատկերն է մեր դեպքում:

«ՄԵՆՔ ՁԳՏՈՒՄ ԵՆՔ, ՈՐ ԲՈԼՈՐՆ ԻՐԵՆՑ ԼԱՎ ԶԳԱՆ ՓԱՌԱՏՈՆԻ ՇՐՋԱՆԱԿՆԵՐՈՒՄ, ԶԳԱՆ, ՈՐ ԻՍԿԱՊԵՍ ՏՈՆ Է»


-Այսուհանդերձ, «Ոսկե ծիրանը» համարվում է տարածաշրջանի լավագույն կինոփառատոնը: Սա ինչի՞ հաշվին է, եթե ոչ ֆինանսների:
-Նախ և առաջ՝ ճիշտ ընտրություն կատարելու, ճիշտ աշխատելու հաշվին է. նկատի ունեմ թե՛ ֆիլմերի, թե՛ մասնակիցների և հյուրերի ընտրությունը, թե՛ աշխատանքների կազմակերպման սկզբունքները: Շատ կարևոր է նաև մթնոլորտ ստեղծելու ունակությունը: Մենք ձգտում ենք, որ բոլորն իրենց լավ զգան փառատոնի շրջանակներում, զգան, որ իսկապես տոն է, որ մարդիկ առօրյայից մի քիչ կարողանան կտրվել, բայց և միաժամանակ առնչվեն արվեստի հետ: Դա էլ հենց ստեղծում է «Ոսկե ծիրան» կինոփառատոնի մասին կարծիք, ապահովում ինչ-որ մակարդակ, ձևավորում ֆենոմեն:


Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 5699

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ